2010. augusztus 28., szombat

Barackos Clafoutis


Végre találtam egy édességet (sütit) ami tökéletesen megállja a helyét diéta alatt is :)
Clafoutis névre hallgat, ez egy francia tejes pite / pudingos izéke. Nekem nagyon ízlik:)
Margit 2 oldalán találtam rá, köszönet érte :)




Hozzávalók:

5 dkg liszt 184kcal/38g ch
2,5 dl tej (tejital) 84,5/7
4 tojás 264/1,2
1 tojás sárgája 54/-
4 dkg cukor 160/ 40 (én 2dkg cukrot és 2dkg Xukrot tettem bele)
vanilia aroma
1 citrom
30 dkg őszibarack 120/27

A formát olvasztott vajjal vékonyan kikenem és egy pici liszttel körbeforgatom.
A barackokat felkockázom és beleszórom a formába.
A többi hozzávalót egy tálba öntöm és gépi habverővel jól összedolgozom. ( Valahol azt olvastam, hogy jóóóóó habosra kell felverni, akkor lesz jó.)
A kikevert tésztát óvatosan ráöntöm a barackra és előmelegített sütőben 190 fokon 40 percig sütöm.
Én 8 szeletre vágtam, így egy adag 108kcal/14g ch. A kalória értéke nem olyan kevés, viszont a szénhidrát kevés. És nekem ez a lényeg :)

2 megjegyzés:

  1. Szia devil!

    Milyen tejet használtál, aminek ilyen alacsony a kalória és szénhidrát tartalma?
    Köszi előre is a választ!

    VálaszTörlés
  2. :) Jó lenne ha lenne ilyen tej, de ezt bizony elírtam :(
    Valami tejital szerűség volt (tejnek nem nevezhető valami) és a 2,5dl 84,5/7 volt. Javítottam! Nem is emelte meg sokkal az értékeket (8/1 ennyivel lett több) :)
    az biztos, hogy ilyen tejitalt többet nem veszek, inkább hígítom a 3,5-ös tejet.

    VálaszTörlés