2013. május 18., szombat

Finom almás pite

Az "idegbetegség" még ma is megvan. Emelt adag magneB6-ot fogok bevenni, az segít.
Tegnap este készítettem egy almás pitét. Annyira vágytam egy finom almás sütire, de nem fűrészporosra, hanem finom puha, szaftos sütikére. Szerencsére ez sikerült is :)

Finom almás pite, gluténmentes, tejmentes, cukormentes



Hozzávalók:
-30dkg (300g) liszt (100g rizsliszt, 50g kölesliszt, 50g hajdinaliszt, 80g amaránt liszt, 1 ek lenmagliszt, 1 ek paleo gyümölcsliszt(almarost és szőlőmagliszt keveréke), 1 ek mandulaliszt)
-8dkg cukor (nyírfacukor és kókuszcukor vegyesen)
-5dkg kókuszzsír
-5dkg tisztított vaj
-3 tojás
-1/2 csomag sütőpor
-csipet himalája só
-1-2 ek sűrített kókusztej

Töltelék:
-1,5kg alma
-2 ek kókuszcukor (ízlés szerint)
-10dkg mazsola
-1/2 citrom leve
-1-2ek őrölt fahéj

Az almát nagy lyukú reszelőn lereszeljük, és ízesítjük a cukorral fahéjjal, citromlével. Belekeverjük a mazsolát. (azén almáim már kicsit szikkadtak voltak, de ha friss almából készítjük vagy dinszteljük meg, vagy keverjünk az almához kókuszlisztet vagy mandulalisztet. Ezek jóóó sok folyadékot képesek felszívni)

A tészta hozzávalóit keverjük össze, ha nagyon lágy lenne a tészta adjunk hozzá kókuszreszeléket. Én ezt tettem. Osszuk két részre. Az egyik részt sütőpapírral bélelt magas falú tepsibe nyomkodjuk, majd rá az almatöltelék. Simítsuk el, majd jöhet rá a másik rész tészta. Én gombócokat lapítgattam szét, és azt nyomkodtam finoman az alma tetejére. Nem volt kedvem nyújtani, de szerintem nem is lehetett volna.
Megszurkáltam a tetejét, és betettem 180 fokos sütőbe kb 30-40percre.

Ma reggel szeltem meg, izgatottan, hogy vajon milyen lett, és finom, puha, szaftos almás süti. Nyami :)

Ui.: a tészta alja kissé elázott, legközelebb valamivel meg kell szórni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése