2013. május 11., szombat

Mákos süti

Le kell jegyeznem hogy mit eszek nap mint nap, mert hajlamos vagyok elfelejteni, legalábbis addig, amíg ez az egész természetes nem lesz.

Kezdem egy sütivel. Édesszájú vagyok, így nekem ez fontos.
Keresgéltem a neten, és rátaláltam egy finomnak tűnő mákos süti receptjére.

A receptért hála és köszönet Mariamnak
Egy ici-picit változtattam rajta, mert van amit még ebből se ehetek

Íme a recept:

Almás mákos süti

Hozzávalók:

5 tojás (eredeti receptben 3 tojás van megadva, de én azért tettem többet, mert rizslisztet és ribizli lisztet is tettem bele)
3 evőkanál nyírfacukor (+2 evőkanál méz, de a mézet én kihagytam, mert ezt sem ehetem)
3 db nagy alma lereszelve
10 dkg darált mák
1 tk. sütőpor
5 dkg rizsliszt (e helyett aprószemű zabpehely kellene, de ezt se ehetek)
1 evőkanál lenmagliszt, (eredetileg 2 ek. darált lenmag)
1 evőkanál feketeribizli liszt
½ citrom leve és reszelt héja
½ kávéskanálnyi őrölt fahéj (mézeskalács fűszerkeverék is jó)
15 dkg mazsola (eredetileg bármilyen aszalt gyümölcs)
csipet himalája só 

Elkészítés:

A száraz hozzávalókat összekeverjük, a tojások sárgáját felhabosítjuk a nyírfacukor egy részével, majd a száraz hozzávalókhoz öntjük. A tojásfehérjét kemény habbá verjük, majd óvatosan beleforgatjuk a keverékbe.

Sütőpapírral bélelt közepes formába öntjük és 180 fokra előmelegített sütőben kb 35-40 percig sütjük.

Nekem langyosan kissé kesernyés íze volt a máknak, de másnap, sőt harmadnap isteni finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése