2013. május 14., kedd

Rizstej

Mai reggelim: sonkás rántotta 3 tojásból paradicsommal  + tejeskávé rizstejből
Tízórai: clafoutis
Ebéd: tegnapi krumpli husi

Már egy ideje elhagytam a tejes dolgokat. Nagyon nehéz volt a joghurtról és a túróról lemondanom, és fogalmam sem volt, hogy a reggeli kávét mivel igyam tej helyett. Vízzel nem ízlett.
Utána néztem, hogy a tejet szójatejjel, rizstejjel, kókusztejjel, mandulatejjel, zabtejjel helyettesítik.
Megkóstoltam a szójatejet, nem ízlett, majd vettem Alpro rizstejet és az bejött :)
De nagyon drága.
A neten szerencsére nagyon sok helyen fellehető, hogyan kell házilag rizstejet készíteni.
Most jött el az ideje, hogy én is kipróbáljam. Tartottam tőle, hogy nem fog ízleni.
A receptet Nóra oldaláról vettem, köszönet érte.

Rizstej házilag:

1 bögre rizs (2,5dl-es a bögre)
1 l víz
2 ek méz (én 1 ek akácmézet tettem bele, nekem ez is elég volt)
csipet himalája só
(én tettem bele még egy csepp mandula aromát, mert az Alpro rizstejnek enyhe mandula íze van)
A rizst előző este vízbe beáztatjuk. Másnap leöblítjük az áztató vizet róla, és 1 liter vzízel alaposan összeturmixoljuk. Sűrű szövésű szitán leszűrjük, majd a sóval, mézel és mandulaaromával ízesítjük. 2-3napig eltartható a hűtőben.

Kíváncsi vagyok, hogy lehet-e tejföl vagy tejszín sűrűségű masszát készíteni belőle (gondolom kevesebb vízzel)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése