2013. május 11., szombat

Pénteki kaja

Megpróbálkoztam gluténmentes kenyeret sütni.
Vásároltam a Spar-ban gluténmentes lisztkeveréket (ezt is aranyárban mérik)(sajna nem olcsó mulatság az életmódváltás) és megpróbáltam belőle kenyeret sütni. Kipróbáltam egy élesztő nélküli változatot, mert nem akartam sima cukrot tenni bele, nyírfacukorral az élesztő pedig nem működik (elvileg).
Egy téglához hasonlított mind alakjában, mind kinézetében a kenyér, borzasztó íze volt, a kukában landolt :(

A liszt másik felét elkészítettem élesztővel. A kenyérsütő dagasztotta és kelesztette, de úgy megkelt, hogy nem akartam az üstből kivenni (elég lágy volt) így üsttel együtt tettem a sütőbe.
Szépen megsült, csak a túlkelesztéstől lyukas lett a közepe. Az íze egész jó lett.

Gluténmentes kenyér

Hozzávalók:
50dkg Spar-os gluténmentes lisztkeverék.
4 dl víz
1/2 csomag élesztő
1 csapott ek cukor
1 tk só
2dkg vaj
(Másnap már nem bírtam enni belőle, de nem adom fel!)

Reggeli: 1 szelet gluténmentes kenyér (nagyon nem ízlett), vaj, sonka, paradicsom, paprika
Tejeskávé rizstejből vagy kókusztejből.

Ebéd:  3 tojásból kolbászos rántotta, olaj helyett kókuszzsírral kenyér nélkül, paradicsommal paprikával

gyümölcsturmix (fagyasztott eper, málna, szeder, kókusztejpor, víz, pici nyírfacukor)

Vacsi: sonka, paradicsom

Napközben almás-mákos süti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése